مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 07:202023-10-23فرهنگي

«مخاطبان من خردمندان هستند و من برای خردمندان می نویسم»


شخصیت بیهقی که در لابه لای سطوح کتاب حفظ و لمس می شود، بسیار بزرگ است و یکی از ویژگی های او این است که می گوید «مخاطب من خرمندان هستند و من برای خردمندان می نویسم».

- ایسنا/خراسان رضوی مصحح کتاب تاریخ بیهقی گفت: شخصیت بیهقی که در لابه لای سطوح کتاب حفظ و لمس می شود، بسیار بزرگ است و یکی از ویژگی های او این است که می گوید مخاطب من خرمندان هستند و من برای خردمندان می نویسم .

مهدی سیدی در گفت وگو با ایسنا به مناسبت بزرگداشت ابوالفضل بیهقی، اظهار کرد: ادبیات فارسی از قرن 4 هجری قمری شکل گرفته که در این دوران افراد زیادی به این زبان شعر سرودند و کتاب هایی را منتشر کردند حتی نثرهایی را از خود به جای گذاشتند که ابوالفضل بیهقی جزو اولین نثرنویسان است که بسیار پخته و در درجه بالایی قرار دارد که به این دلیل او را پدر نثر فارسی نام نهادند که به جا و درست است.

وی با بیان اینکه شخصیت ابوالفضل بیهقی در تاریخ بیهقی متجلی است، افزود: تاریخ بیهقی به ظاهر متنی تاریخی و ادبی است که هم تاریخ ما را روایت می کند و هم یکی از آثار برجسته نثر فارسی به شمار می رود که ما شاهد آثار کمتری از این نوع هستیم.

این مصحح کتاب تاریخ بیهقی ادامه داد: تاریخ جهانگشای جوینی تاخت و تاز مغولان در ایران را روایت می کند که هم تاریخی و هم ادبی است و در رتبه بالایی قرار دارد ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مخاطبان من خردمندان هستند و من برای خردمندان می نویسم»

«مخاطبان من خردمندان هستند و من برای خردمندان می نویسم»