مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 11:002023-11-11سياسي

توسعه روابط اقتصادی محور دیدارهای «صفری» با مقامات تاجیک


معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به منظور پیگیری توافقات سفر رسمی رییس جمهور به تاجیکستان با تعدادی از مقامات این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مهدی صفری معاون معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در ادامه رایزنی های خود با مقامات تاجیکستان، با دلیر جمعه وزیر انرژی و ذخایر آب و رییس طرف تاجیکی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و سعدی قادرزاده رییس کمیته سرمایه گذاری و اداره اموال دولتی این کشور دیدار کرد.

   در دیدار معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان  آخرین وضعیت روابط در زمینه های اقتصادی، انرژی، آب، صدور خدمات فنی و مهندسی و برگزاری شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و تاجیکستان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

صفری بر اهمیت برگزاری نشست کمیسیون مشترک، بررسی وضعیت و چشم انداز همکاری ها در بخش های مختلف اقتصادی و اهمیت آن برای توسعه روابط دوجانبه تاکید کرد.

وی نقش شرکت های ایرانی در اجرای پروژه های زیربنایی تاجیکستان، از جمله ساخت سد و نیروگاه برق آبی سنگتوده 2 و تونل استقلال را در توسعه اقتصادی این کشور را مهم دانست و بر لزوم تقویت تعاملات میان شرکت های بخش خصوصی دو کشور تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه روابط اقتصادی محور دیدارهای «صفری» با مقامات تاجیک

توسعه روابط اقتصادی محور دیدارهای «صفری» با مقامات تاجیک