مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 09:102023-11-12سياسي

علامه طباطبایی در تراز مجتهدی تمام عیار وارد مباحث فقهی می شد


مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه علامه طباطبایی در تراز یک مجتهد تمام عیار وارد مباحث فقهی می شد، گفت: البته تمرکز ایشان در فلسفه و تفسیر بود، - ایسنا/قم مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه علامه طباطبایی در تراز یک مجتهد تمام عیار وارد مباحث فقهی می شد، گفت: البته تمرکز ایشان در فلسفه و تفسیر بود، ولی در فقه و اصول و کلام هم متبحر بود.

آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه 20 آبان در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره علامه حلی، که در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره علامه طباطبایی و با بیان اینکه مرحوم علامه انسانی جامع در اضلاع و ابعاد مختلف علوم اسلامی بودند، گفت: ضمن آنکه تخصص را مهم می دانیم و حرکت حوزه را به سمت این تخصص ها مهم و محترم می دانیم که نشانه آن تدوین درختواره رشته ها و گرایش های علوم اسلامی است ولی نباید غافل شویم که دستیابی به یک نتیجه دقیق و دارای حجت، نیازمند حدنصابی از تخصص است.

در دنیای امروز تخصص گرایی مطرح است و در قرن اخیر علوم بشری به این سمت پیش رفته است تا جایی که تعلیم و تربیت که یک فن بود به علوم مختلف تبدیل شده است یا پزشکی ده ها رشته و گرایش دارد.

اعرافی ادامه داد: تخصص گرایی افراطی باعث غفلت از عناصر مشترک در منظومه یک علم یا علوم می شود که آسیب رسان است؛ مثلاً پزشک وقتی چشم را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علامه طباطبایی در تراز مجتهدی تمام عیار وارد مباحث فقهی می شد

علامه طباطبایی در تراز مجتهدی تمام عیار وارد مباحث فقهی می شد