مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 18:002023-11-08فرهنگي

زبان شعر امروز ضربان ندارد


یوسفعلی میرشکاک در نشست زیبایی شناسی زبان فارسی، شعر معاصر را شبیه شعبده بازی خواند و گفت: زبان شعر امروز ضربان ندارد چون تحت تأثیر زبان رسانه است.

- یوسفعلی میرشکاک در نشست زیبایی شناسی زبان فارسی، شعر معاصر را شبیه شعبده بازی خواند و گفت: زبان شعر امروز ضربان ندارد چون تحت تأثیر زبان رسانه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری، یوسفعلی میرشکاک، شاعر و پژوهشگر، در یازدهمین جلسه از فصل اول سلسله درس گفتارهای زیبایی شناسی زبان فارسی، خراسان را عرصه سخنوری در تاریخ ادبیات فارسی عنوان کرد و گفت: سبک خراسانی رئال است چون شاعران آن برای ایماژسازی از واقعیت الهام گرفته اند اما سبک عراقی زمانی شروع شد که شاعران به احوال درونی شان پرداختند و تصوف و همچنین پرداخت به مبانی اعتقادی در شعر رواج یافت که این جریان تا قرن یازدهم فروکش نکرد.

میرشکاک در بخش دیگری از این برنامه، که عصر سه شنبه های هر هفته به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری و با ارائه او در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می شود، خاطرنشان کرد: شعر سپید گفتن، که من آن را شعر گسسته می نامم، بسیار سخت تر از قصیده و غزل گفتن است چون می توان یک شب نشست و شعری در قالب های کلاسیک گفت اما شعر باید از عالم غیب بیاید و جادویی است که با شعبده بازی فرق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زبان شعر امروز ضربان ندارد

زبان شعر امروز ضربان ندارد