مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 11:312023-11-08اقتصادي

افتتاح شرکت کشتیرانی خزر در مازندران و آب اندازی کشتی بزرگ کانتینربر صدرا


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس از بهشهر، جهان بانی مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر صبح امروز در سخنانی در آیین افتتاح شرکت کشتیرانی خزر در مازندران و به آب اندازی کشتی بزرگ کانتینربر کشتی سازی صدرا اظهار کرد:  ظرفیت دریایی سهم 80 درصدی در تبادلات بین المللی دارد و استفاده از ظرفیت دریایی مهم است و ایران در شمال و جنوب با سواحل 3 هزار و 500 کیلومتری ظرفیت ممتاز ماست و کشور ما همواره سعی کرد در راهبردهای خود از ظرفیت دریایی استفاده کند.

وی افزود: سیاست کلی توسعه دریامحور که توسط رهبری ابلاغ شد، نقطه عطف در استفاده از ظرفیت دریایی برای اقتصاد کشور و اقتدار دریایی در منطقه است.

جهانبانی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت دریایی در مازندران برای رشد صادرات و توسعه استان مهم بود، خاطرنشان کرد: با قوت در این بخش ورود کرده و اولین کانتینر صادرات مرکبات و کیوی به روسیه و داغستان ارسال شد.

وی گفت: این مژده برای صادرات است و مسیر دریایی مدت زمان مناسبی است که می تواند منجر به گشایش خوب برای اقتصاد استان و تولیدکنندگان و باغداران باشد.

وی افزود: در صورت نیاز مشتریان و بزرگ شدن بازار کشتی های بیشتری برای حمل و صادرات مرکبات و گلخانه ای به هر کشوری که بازارهای بلشد خط ویژه و منظم بگذاریم که 4 فروند کشتی اختصاص یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح شرکت کشتیرانی خزر در مازندران و آب اندازی کشتی بزرگ کانتینربر صدرا

افتتاح شرکت کشتیرانی خزر در مازندران و آب اندازی کشتی بزرگ کانتینربر صدرا