مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 08:552023-11-05اقتصادي

پیش بینی یک کارشناس درباره قیمت خودروهای داخلی


فرضیه من این است که در آذرماه و نهایت تا دی ماه، باز شاهد افزایش قیمت درمورد خودروهای ساخت داخل خواهیم بود که می تواند خودروهای وارداتی را نیز شامل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، روزنامه هم میهن با اشاره به اینکه بازار خودرو هفته متلاطمی را پشت سر گذاشته با مسیح فرزانه کارشناس صنعت خودرو در باره آینده قیمتها مصاحبه کرده است.

 این مصاحبه را می خوانید:  *تحلیل شما از افزایش ناگهانی خودرو در هفته گذشته چیست؟ چند فاکتور وجود دارد که در قیمت گذاری خودرو چه در حوزه تولید داخلی و چه واردات خودرو موثر است که این فاکتورها، عرضه و تقاضا ، تورم و قیمت ارز هستند.

در مورد خودروهای داخلی باید گزینه های مختلفی را متصور باشیم، در حدود 9 ماه گذشته عملا شاهد کنترل دستوری توسط وزارت صمت بودیم، هم خبردرمانی و هم کنترل روی قیمت ارز که هر سه این اتفاقات به صورت مصنوعی صورت گرفته است.

  ما دچار دو گزینه بد و بدتر که در زمان وزارت فاطمی امین شروع شد و مخالفان زیادی داشت، هستیم؛ یکی فروش خودرو در بورس بود و دیگری فروش خودرو در سامانه بود که هر دو اشتباه هستند.

آنها بورس را مکانی دیدند برای کالای خرد در مقیاس کلان و سامانه نیز عملا فروش یک کالا به صورت تجمیعی را تبدیل به ایجاد رانت کرد و هر بار که سایت باز و بسته می شود به بازار و قیمت ها نوسان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی یک کارشناس درباره قیمت خودروهای داخلی

پیش بینی یک کارشناس درباره قیمت خودروهای داخلی