مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 15:452023-10-23دانش

سدی بر جعل مدارک با دستگاه خوانش هوشمند مدارک هویتی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدی هاشمی، مدیرعامل شرکت هوش کاوان فراپرداز توس با اشاره به طراحی، تولید و تجاری سازی دستگاه اسکنر هوشمند پاسپورت، - متخصصان یک شرکت دانش بنیان توانستند دستگاهی را با توانمندی خوانش هوشمند مدارک شناسایی طراحی و تجاری سازی کنند که با استفاده از هوش مصنوعی، مدارک جعلی را تشخیص می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدی هاشمی، مدیرعامل شرکت هوش کاوان فراپرداز توس با اشاره به طراحی، تولید و تجاری سازی دستگاه اسکنر هوشمند پاسپورت، کارت ملی و مدارک هویتی توسط فناوران این شرکت دانش بنیان گفت: این دستگاه از قابلیت خوانش اطلاعات مدارک بدون دخالت کاربر و با استفاده از فناوری هوش مصنوعی برخوردار ست و می تواند جعلی بودن مدارک را نیز تشخیص دهد.

وی ادامه داد: صرف زمان زیاد برای ثبت اطلاعات به صورت دستی، چالشی بود که ما را بر آن داشت تا ایده ساخت دستگاهی با توانایی خودکارسازی این فرآیند مطرح شود.

ایده ای که مورد استقبال قرار گرفت و با توجه به این که چنین دستگاهی نمونه داخلی نداشت و نمونه های خارجی آن با امکانات محدود ارائه می شود، با همکاری یک تیم نخبه طراحی و ساخت این دستگاه را در دستور کار قرار دادیم و موفق به ساخت آن در ابعاد صنعتی شدیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سدی بر جعل مدارک با دستگاه خوانش هوشمند مدارک هویتی

سدی بر جعل مدارک با دستگاه خوانش هوشمند مدارک هویتی