مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 11:252023-11-20اقتصادي

صادرات چمدانی صنایع دستی خراسان رضوی در سال جاری از 6 میلیون دلار عبور کرد


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: صادرات چمدانی صنایع دستی خراسان رضوی در 5 ماهه ابتدایی سال جاری از 6 میلیون دلار عبور کرد.

- رضا ابراهیم نیا در گفت وگو با ایسنا در خصوص میزان صادرات چمدانی صنایع دستی خراسان رضوی در سال جاری اظهار کرد: بر اساس آمار گمرک، تمام محصولات صنایع دستی خراسان رضوی در 5 ماه نخست سال جاری بیش از 6 میلیون و 200 هزار دلار صادرات چمدانی داشته اند.

وی ادامه داد: آبگینه، بافته های داری و غیرداری، مصنوعات چرمی و چوبی، زیورآلات، سفال و سرامیک، مصنوعات سنگی، سنگ های قیمتی، مصنوعات فلزی و کاغذی و منسوجات سنتی به ترتیب بیشترین صادرات چمدانی را داشته اند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: محصولات صادرات چمدانی یک آمار غیرسمی است، چون این آمار توسط صادرکنندگان داده می شود و نمی توان به صورت دقیق به این آمار استناد کرد.

ابراهیم نیا یادآور شد: به عنوان مثال در زیورآلات صادرکنندگان نمی توانند بیش از 3 کیلو نقره صادر کنند.

همچنین قوانین دست و پا گیری از سوی بانک مرکزی و وزارت صمت برای صادرکنندگان وجود دارد که هنرمندان برای صادرات باید حتما محصول خود را در بانک مرکزی ارزش گذاری کنند، اما از آنجا که هنرمندان صنایع دستی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات چمدانی صنایع دستی خراسان رضوی در سال جاری از 6 میلیون دلار عبور کرد

صادرات چمدانی صنایع دستی خراسان رضوی در سال جاری از 6 میلیون دلار عبور کرد