مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 05:402023-11-06پزشكي

رژیم غذایی مقابله به آلودگی هوا


در شرایط آلودگی هوا سیستم گوارش بدن ضعیف می شود؛ بهتر است از مصرف غذاهای سنگین و پرچرب و غلیظ مانند گوشت گاو، بادمجان، سوسیس، کالباس، کنسروها، - ماکارونی و لازانیا مسبب تولید خشکی در بدن خودداری شود.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، به تشریح تدابیر طب ایرانی برای کاهش عوارض آلودگی هوا پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، نفیسه حسینی یکتا، با بیان اینکه هوا یکی از اصول مهم 6 گانه سبک زندگی است که کیفیت آن تأثیر مستقیمی بر مزاج و سلامت فرد دارد، گفت: هر سال با سرد شدن هوا شاهد افزایش آلودگی هوا هستیم که تأثیرات منفی بر همه اعضای بدن خصوصاً قلب و ریه می گذارد.

وی با اشاره به برخی عوارض آلودگی هوا همچون خشکی پوست، عطسه و آبریزش بینی، سردرد، بی قراری و آشفتگی، افزایش ضربان قلب، کاهش حافظه و تمرکز و افسردگی، توصیه کرد: سالمندان، کودکان و زنان باردار یا افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند و سیستم ایمنی ضعیفی دارند تا حد امکان در مواقعی که آلودگی هوا شدت می گیرد از منزل بیرون نروند.

حسینی یکتا با تاکید بر اینکه برای کاهش عوارض آلودگی هوا، می توان توصیه هایی بر مبنای اصلاح سبک زندگی داشت تا کمترین آسیب به فرد وارد شود، گفت: در شرایط آلودگی هوا سیستم گوارش بدن ضعیف می شود؛ لذا بهتر است از مصرف غذاهای سنگین و پرچرب و غلیظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رژیم غذایی مقابله به آلودگی هوا

رژیم غذایی مقابله به آلودگی هوا