مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 18:102023-10-28دانش

سهم ایران از تولید علم جهان اعلام شد


رییس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) با بیان اینکه ایران 2 درصد تولید علم جهان را دارد، گفت: کل کشورهای اسلامی بین 8 تا 10 درصد تولید علم دنیا را دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سیداحمد فاضل زاده رییس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در نشست شاخص های اثرگذاری بروندادهای پژوهشی و فناوری که امروز در محل دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، گفت: بحث مرجعیت علمی مستلزم حضور در صحنه های بین المللی است و بحث کاربردی کردن تحقیقات هم مهم است که باید به این موضوع توجه شود.

وی افزود: در همین راستا، کاربردی کردن دستاوردهای علمی و پژوهشی از طریق تعامل پویا و سازنده با مراکز علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری ملی، منطقه ای و بین المللی و رصد کردن پیشرفت ها و تحولات علمی در حوزه های علوم و فناوری و حرکت در مسیر نظریه پردازی و استفاده بهینه از امکانات موجود در راستای اهداف مشترک و توسعه همکاری های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری در سطح ملی و بین المللی از دیگر اهداف این همکاری مشترک است.

وی ادامه داد: تعبیر وزیر علوم این است که موسسه ISC مغز و قلب علم و فناوری کشور است و در شورای عالی علوم تحقیقات هم تمام این مسائل به صورت کامل انجام شده و گفتند که شاهراه علم وفناوری کشور شده است و وظیفه سنجش و پایش ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم ایران از تولید علم جهان اعلام شد

سهم ایران از تولید علم جهان اعلام شد