مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 12:552023-11-14سياسي

رییس گروه ترویج قصه های ایرانی: یک قصه گوی حرفه ای می تواند جادوگر باشد


رییس گروه پژوهش و ترویج قصه های ایرانی گفت: قصه «فن هنرمندانه آسان و سخت» و قصه گو هم مجری، هم سخنران و هم روایت گر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، الهام دارابی، رییس گروه پژوهش و ترویج قصه های ایرانی، ظهر امروز دردر یک نشست کارگاهی  با بیان اینکه یک قصه گو، هم مجری است، هم سخنران و هم روایت گر، اظهار کرد: اصلِ در قصه، روایت گری است، در عین حال که یک قصه گو باید تمرین های تئاتری داشته باشد.

وی قصه را فن هنرمندانه آسان و سخت توصیف کرد و افزود: قصه، فن است، چون قابل آموزش و یادگیری است؛ آسان است، چون روایت گری است؛ و سخت است، چون برای حرفه ای شدن باید تلاش کرد.

دارابی با بیان این که قصه گویی هنرِ ذاتیِ همه ماست و همه آن را بلدیم، ادامه داد: یک قصه گوی حرفه ای با شناخت درستی که از زمان و مکان دارد، قصه می گوید.

  مدرس و داور قصه گویی تصریح کرد: قصه ای که در کتابخانه خوانده می شود کارگردانی نمی خواهد؛ اما قصه گویی حرفه ای، کارگردانی لازم دارد و یک قصه گو باید کارگردان قصه خودش باشد.

وی با اشاره به اینکه ماه به ماه ذائقه ها تغییر می کند و ذائقه فرهنگی نیز از این قاعده مستثنی نیست، گفت: قصه باید یک هیجان متفاوت داشته باشد و با توجه به مخاطب روز و جامعه انتخاب شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس گروه ترویج قصه های ایرانی: یک قصه گوی حرفه ای می تواند جادوگر باشد

رییس گروه ترویج قصه های ایرانی: یک قصه گوی حرفه ای می تواند جادوگر باشد