مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 11:352023-11-14سياسي

خلق مفاهیمی جدید؛ راهی برای نفوذ در کشورها


تنظیم تعریف مفاهیم حقوق بشری بر اساس معیارها و استانداردهای کشورهای غربی موجب شده تا با جایگزینی کلمات خاص، اهداف و تفکرات نادرست خود را در قالب قطعنامه به کشورها تعمیم دهند.

- گروه جامعه خبرگزاری فارس: احمد بینا، فعال حقوق بشر نتایج یک دهه حضور خود در اجلاس های حقوق بشری و گفت وگو با گزارشگران ویژه کشوری و گزارشگران موضوعی را در قالب کتابی منتشر کرده و خلاصه آن را در قالب مقاله علمی در اختیار تسنیم قرار داده است که در چند شماره با عنوان نیمه تاریک حقوق بشر بین الملل منتشر خواهد شد.

آنچه می خوانید بخش چهارم این مطلب است:                      برخورد با موضوعات حقوق بشری و نیمه تاریک آن حقوق بشر اگرچه مفهومی جهان شمول است که فارغ از رنگ، نژاد، مذهب و جنسیت افراد باید از سوی همگان مورد رعایت و احترام واقع شود، اما در عمل تنها موضوعات حقوق بشری که همسو با منافع کشورهای غربی باشد، پیگیری می شود.

در خصوص نقض های مهم حقوق بشری در آمریکا و اروپا تعداد معدودی از مقامات دولت ها و شخصیت های حقوق بشری بیانیه هایی اعتراضی صادر می کنند؛ تا جایی که برخی از دولت ها یا شخصیت های حقوق بشری بین المللی به حدی غیرمستقیم و در قالب نرم پیام می دهند که حتی کشورهای ناقض حقوق بشر اروپایی متوجه تذکر آن ها نمی شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلق مفاهیمی جدید؛ راهی برای نفوذ در کشورها

خلق مفاهیمی جدید؛ راهی برای نفوذ در کشورها