مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 11:502023-11-12اقتصادي

خاموشی مشعل های شرق کارون تا 1404 و تزریق گاز آن به صنایع و شبکه خانگی


مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس گفت: قرار است تا پایان دولت سیزدهم، همه 25 پروژه جمع آوری گازهای همراه اجرا شده و مشعل های شرق کارون خاموش شده و گاز آن به صنایع و شبکه خانگی تزریق شود.

- محمود امین نژاد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به آخرین وضعیت پروژه رگ سفید 1 عنوان کرد: در پروژه رگ سفید 1  حدود 90 میلیون دلار سرمایه گذاری در واحد فشار افزایی و نمک زدایی انجام شده است و در مجموع برای کل پروژه رگ سفید 1 شامل واحد فرایندی ، کلاسترها و برق رسانی به مبلغ 160 دلار سرمایه گذاری انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه برخی از مناطق صعب العبورند و در تابستان گرمای 60 درجه دارد گفت: با این وجود مهندسان ایرانی تجهیزات و امکانات را به مناطق صعب العبور منتقل کرده، قبل از دولت سیزدهم این پروژه 20 درصد پیشرفت داشت، اما با همکاری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، وزیر نفت و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب  اکنون پیشرفت این طرح ملی به 56.

7 درصد رسیده است.

  مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس اظهار داشت: تا پایان سال جاری 5 پروژه دیگر در زمینه جمع آوری گازهای مشعل به بهره برداری می رسد و با این افتتاح، 12 مشعل گاز خاموش می شوند و از هدررفت 120 میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاموشی مشعل های شرق کارون تا 1404 و تزریق گاز آن به صنایع و شبکه خانگی

خاموشی مشعل های شرق کارون تا 1404 و تزریق گاز آن به صنایع و شبکه خانگی