مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 19:002023-11-09پزشكي

درمان بیماران بیشتر با توسعه مراکز پیوند مغز استخوان و افزایش ذخایر بانک سلولی


مدیر شرکت فناوری بن یاخته های رویان گفت: هرچقدر مراکز پیوند مغز استخوان توسعه پیدا کند و ذخایر بانک سلولی بالاتر رود، بیماران بیشتری را می توان درمان کرد.

- ایسنا/مرکزی مدیر شرکت فناوری بن یاخته های رویان گفت: هرچقدر مراکز پیوند مغز استخوان توسعه پیدا کند و ذخایر بانک سلولی بالاتر رود، بیماران بیشتری را می توان درمان کرد.

مرتضی ضرابی، 18 آبان در جمع مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: هرچقدر بتوانیم ذخایر سلولی را در بانک سلول های بنیادی افزایش دهیم شانس افزایش پیوند مغز استخوان نیز در کشور بالاتر می رود.

وی اضافه کرد: در مواردی که بیمار می خواهد پیوند مغز استخوان انجام دهد معمولا بین 3 تا 6 ماه زمان می برد تا بتواند یک دهنده مناسب را پیدا کند که متاسفانه در 70 درصد مواقع نیز نمی توانند دهنده مناسب را پیدا کنند، اما اگر یک بانک خون بند ناف با ظرفیت 300 هزار نمونه در دسترس باشد می توان در کمتر از یک هفته، نمونه را در دسترس بیمار قرار داد.

ضرابی با بیان اینکه پتانسیل سلول درمانی درخصوص 80 بیماری وجود دارد افزود: در مواردی که وزارت بهداشت بیماری را به ما معرفی می کند تا سلول مورد نظرش را پیدا کنیم، ابتدا در بانک خودمان جست و جو می کنیم و اگر سلول مورد نظر موجود نباشد باید بیمار به هیات امنای ارزی معرفی شود تا از بانک جهانی ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان بیماران بیشتر با توسعه مراکز پیوند مغز استخوان و افزایش ذخایر بانک سلولی

درمان بیماران بیشتر با توسعه مراکز پیوند مغز استخوان و افزایش ذخایر بانک سلولی