مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 16:002023-10-25سياسي

ویژگی های فرد و جامعه مقاوم


با توجه به اینکه از نگاه دین، هدف شکل گیری جامعه مقاوم «اقامه دین» است هدف اصلی نخبگان نیز باید خدا و رضایت او باشد و متوجه باشند که تنها خواست اوست که می تواند تحول ایجاد کند.

- با توجه به اینکه از نگاه دین، هدف شکل گیری جامعه مقاوم اقامه دین است هدف اصلی نخبگان نیز باید خدا و رضایت او باشد و متوجه باشند که تنها خواست اوست که می تواند تحول ایجاد کند.

اگر انگیزه ها خدایی باشد می توان همه بحران ها را پشت سر گذاشت.

فارس پلاس؛ مهدی امیدی در یادداشتی نوشت: مقاومت یک موهبت الهی است که در همه موجودات وجود دارد لذا انسان و دیگر موجودات تلاش می کنند از ذات و حیات خویش صیانت کنند و همین امر موجب حرکت به سوی رشد و تعالی و هدایت تکوینی می شود.

با این حال مقاومت انسان در امور ارادی و در راستای رشد و تعالی انسانی، به یک حرکت ارادی قوی تری نیاز دارد و آن ایمان قوی و مستحکم است.

خداوند در قرآن اهل ایمان را این گونه معرفی نموده است که وَمَثَلُهُمْ فِی الْإِنْجِیلِ کَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَی عَلَی سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِیَغِیظَ بِهِمُ الْکُفَّارَ در کتاب انجیل، مَثَل مؤمنین شبیه دانه هایی است که سر از خاک برآورده، روی ساق خود قرار گرفته و در برابر باد و طوفان و باران مقاومت می کند تا به ثمر می رس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویژگی های فرد و جامعه مقاوم

ویژگی های فرد و جامعه مقاوم