مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 09:402023-10-30دانش

یافته های پژوهشی درباره علم نجوم در ایران دوره اسلامی و ایتالیای سده های میانه


مقاله عضو هیأت علمی دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران درباره علم نجوم در ایران دوره اسلامی و ایتالیای سده های میانه، از سوی یک نشریه معتبر ایتالیایی منتشر شد.

- مقاله عضو هیأت علمی دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران درباره علم نجوم در ایران دوره اسلامی و ایتالیای سده های میانه، از سوی یک نشریه معتبر ایتالیایی منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر ایمان منسوب بصیری، استادیار دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران و پژوهشگر ادبیات ایتالیایی، در پژوهش تازه خود به مطالعه میراث علم نجوم یونانی در تاریخ علم و ادبیات ایران و ایتالیا پرداخته است.

دکتر منسوب بصیری در معرفی این پژوهش گفت: در این مطالعه، پیوند میان اندیشه یونانی در زمینه ستاره شناسی با نوآوری های دانشمندان ایرانی، به ویژه در دوره تاریخی آغاز غزنویان تا پایان تیموریان بررسی شده است.

هدف این پژوهش، از یک سو واکاویدن ارزش و جایگاه نوآوری ایرانیان در پهنه اخترشناسی در دوره های گوناگون خصوصاً از دیدگاه پیوند با دیگر ملت های کهن و از سوی دیگر بازنمایی میزان تاثیرپذیری نگاشته های علمی پهنه شهرآیینی ایران از میراث دیگر کشورها بوده است.

نویسنده کتاب های میراث روم و تاریخ سخنوری در ایتالیا درباره این پژوهش افزود: بخشی از این مطالعه به زیج الغ بیگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یافته های پژوهشی درباره علم نجوم در ایران دوره اسلامی و ایتالیای سده های میانه

یافته های پژوهشی درباره علم نجوم در ایران دوره اسلامی و ایتالیای سده های میانه