مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 11:002023-11-13سياسي

همکاری های دو جانبه محور دیدار مقامات ترکمنستان و امارات


در دیدار معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان با هیأت امارات متحده عربی، مشارکت و همکاری های دو جانبه بین دو کشور بررسی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مهری بشیم اوا معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان با هیات امارات متحده عربی به سرپرستی علی رشید النعیمی عضو شورای ملی فدرال امارات و رییس هیات مدیره مرکز بین المللی هدایت مبارزه با افراط گرایی دیدار و گفت وگو کرد.

طی این دیدار دو طرف زمینه اصلی مشارکت دوجانبه و همچنین برنامه های بیشتر برای همکاری ترکمنستان و امارات را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

معاون وزیر خارجه ترکمنستان خاطرنشان کرد: گفت وگوهای سیاسی سازنده ای که بین دو کشور در بالاترین سطوح ایجاد شده که به توسعه پویای همکاری های ترکمنستان و امارات متحده عربی کمک می کند.

شرکت کنندگان در این نشست در مورد لزوم تشدید همکاری های بین پارلمانی نتیجه گیری و در این راستا بر نقش مهم گروه دوستی بین پارلمانی ایجاد شده بین دو کشور تاکید کردند.

دو طرف همچنین بر توسعه روزافزون روابط تجاری و اقتصادی، چشم انداز تعمیق مشارکت در زمینه های انرژی، حمل ونقل و لجستیک تاکید و موضوعات اکولوژی و حفاظت از محیط زیست را بررسی و نسبت به برگزاری بیست و هشتمین نشست اعضای کنوانسیون تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در دوبی (کاپ 28) ابراز ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری های دو جانبه محور دیدار مقامات ترکمنستان و امارات

همکاری های دو جانبه محور دیدار مقامات ترکمنستان و امارات