مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 13:452023-11-12دانش

اندازه گیری های فوق دقیق کوانتومی با استفاده از اپتومکانیک


انجمن علمی دانشجویی فیزیک دانشگاه بهشتی، سمینار «اندازه گیری های فوق دقیق کوانتومی با استفاده از سامانه های اپتومکانیک» را برگزار می کند.

- انجمن علمی دانشجویی فیزیک دانشگاه بهشتی، سمینار اندازه گیری های فوق دقیق کوانتومی با استفاده از سامانه های اپتومکانیک را برگزار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه دانشجویان ایسنا، این سمینار 21 آبان ماه ساعت 15:30، با ارائه دکتر علی دلفی _ از مرکز تحقیقات لیزر و پلاسما دانشگاه شهید بهشتی، در تالار ابن هیثم دانشکده فیزیک دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

همان طور که می دانیم مهمترین چالش در هر اندازه گیری دقیق برای آشکارسازی یک سیگنال ضعیف غلبه بر نویزهای محیطی و نویزهای ناشی از فرایند اندازه گیری است.

ولی نکته مهم این است که آشکارسازی برخی سیگنال های بسیار ضعیف مانند امواج گرانشی حتی با حذف تمامی نویزهای کلاسیک مانند اثر دما و ارتعاشات مکانیکی بازهم امکان پذیر نیست زیرا شدت آنها از مرتبه نویزهای کوانتومی است که ناشی از طبیعت کوانتومی محیط و دستگاه اندازه گیری است در این سمینار نشان داده می شود که چطور با استفاده از سامانه های اپتومکانیک کاواک هایی با آینه های (متحرک) به عنوان دستگاه اندازه گیری کوانتومی می توان یک اندازه گیری فوق دقیق در زیر حد استاندارد کوانتومی انجام داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندازه گیری های فوق دقیق کوانتومی با استفاده از اپتومکانیک

اندازه گیری های فوق دقیق کوانتومی با استفاده از اپتومکانیک