مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 08:452023-11-06سياسي

کتیبه های گورستان تاریخی یزد مستندنگاری می شود


مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با اشاره به اهمیت مستندنگاری کتیبه های گورستان تاریخی جوی هرهر یزد، گفت: عملیات بهسازی مجموعه مذهبی جوی هرهر طی سه فاز اجرایی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، علیرضا نقوی، ضمن ابراز خشنودی از آغاز مرمت و بازآفرینی مجموعه مذهبی، تاریخی فرهنگی جوی هرهر در این شهر میراث جهانی، بر ارزشمند بودن هر یک از این کتیبه ها و مستندنگاری مجموعه تاکید کرد.

وی افزود: بحث مستندنگاری و پژوهش های آن به صورت تفاهم نامه میان پژوهشکده زبان شناسی، متون و کتیبه ها وزارت میراث فرهنگی و شهرداری منطقه بافت تاریخی یزد منعقد خواهد شد.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد گفت: در نظر دارد طرح بهسازی مجموعه مذهبی، تاریخی فرهنگی جوی هرهر را طی سه فاز اجرایی کند.

نقوی تصریح کرد: در فاز نخست این طرح که از ابتدای شهریورماه آغاز شده، بهسازی رواق ها و آشکارسازی قبور و استحکام بخشی دیوارهای اصلی در حال انجام است.

وی بیان کرد: قرار است با بهره گیری از تجربیات گورستان تاریخی تخته فولاد اصفهان، دانشنامه جوی هرهر و معرفی شخصیت های مدفون شده در این محل با تولید محتواها و تدوین زندگینامه علما انجام شود.

شهرداری بافت تاریخی یزد در تلاش است که مجموعه جوی هرهر را با آشکارسازی فضاهای بیرونی خیابان و در اختیار مردم قرار دادن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتیبه های گورستان تاریخی یزد مستندنگاری می شود

کتیبه های گورستان تاریخی یزد مستندنگاری می شود