مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 23:352023-11-04پزشكي

تاثیر صبحانه نخوردن بر کاهش یادگیری دانش آموزان


رییس گروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: تغذیه سالم بویژه خوردن صبحانه مغذی در تامین نیازهای تغذیه ای دانش آموزان برای رشد و تکامل آنها اهمیت ویژه ای دارد و صبحانه نخوردن تاثیر منفی بر یادگیری دانش آموزان دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرشته فزونی ضمن بیان این مطلب، گفت: دانش آموزان در یکی از مهمترین دوره های زندگی خود از نظر وضعیت تغذیه ای قرار دارند که در این دوره نیاز به انرژی و پروتیین به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

به گفته وی، رفتارها و باورهای تغذیه ای که در این دوران زندگی شکل می گیرد، نقش مهمی در انتخاب مواد غذایی توسط دانش آموز و سلامت او در آینده دارد.

فزونی یادآور شد: انرژی و مواد مغذی مورد نیاز دانش آموزان در سنین مدرسه بستگی به میزان توده بدنی (BMI)، سرعت رشد و میزان فعالیت آنان دارد.

به گفته وی، با داشتن یک برنامه غذایی متعادل و متنوع شامل شش گروه غذایی (نان و غلات، شیر و لبنیات، سبزی، میوه، گوشت و تخم مرغ، حبوبات و مغزها) می توان امیدوار بود انرژی، پروتیین، ویتامین و املاح مورد نیاز روزانه تامین شود.

او با اشاره به اینکه دانش آموزان مبتلا به سوءتغذیه، سیستم ایمنی ضعیف تری دارند، افزود: این افراد بیشتر از همسالان خود به عفونت های تنفسی، گوارشی و سایر بیماری ها مبتلا می شوند و دفعات بیش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر صبحانه نخوردن بر کاهش یادگیری دانش آموزان

تاثیر صبحانه نخوردن بر کاهش یادگیری دانش آموزان