مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 16:102023-11-04دانش

تمیز کردن آثار باستانی بدون استفاده از مواد شیمیایی با فناوری پلاسما


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید ایمان حسینی، عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شاهرود و مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: - دستگاه تمیزکاری پلاسمایی آثار باستانی در ابعاد نیمه صنعتی برای نخستین بار در کشور توسط فناوران شرکت دانش بنیان دانش پویان ساتیا طراحی و ساخته شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید ایمان حسینی، عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شاهرود و مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: حوزه فعالیت این شرکت که در سال 1393 تاسیس شده، فناوری پلاسما است و در حال حاضر 10 محصول دانش بنیان را به تولید رسانده ایم.

فناوری پلاسما از صنایع غذایی و پزشکی گرفته تا تولید انرژی، زباله سوزی، لایه نشانی لایه های نازک و نانومتری و تولید قطعات میکروالکترونیک کاربرد دارد.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت های ستاد اپتیک و کوانتوم و معاونت علمی ریاست جمهوری دستگاه پلاسمایی را تولید کرده ایم که پلاسمای سرد تولید می کند و در صنایع غذایی، پزشکی و محصولات و مواد حساس به دما از جمله قطعات میراث فرهنگی کاربرد دارد.

حسینی در خصوص دستگاه تمیزکننده پلاسمایی که برای قطعات میراث فرهنگی و آثار باستانی ساخته شده گفت: آثار باستانی با گذشت زمان به انواع آلودگی ها و مواد مختلف آلوده می شوند که از بین بردن و پاک کردن آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمیز کردن آثار باستانی بدون استفاده از مواد شیمیایی با فناوری پلاسما

تمیز کردن آثار باستانی بدون استفاده از مواد شیمیایی با فناوری پلاسما