مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 08:352023-11-04اجتماعي

چرا پستانداران پس از برخورد شهاب بزرگ با زمین منقرض نشدند؟


ایده بقای گونه های غیرمتخصص به اوایل قرن نوزدهم برمی گردد، و بر اساس آن حیوانات همه کاره کمتر در معرض خطر انقراض قرار می گیرند - ایده بقای گونه های غیرمتخصص به اوایل قرن نوزدهم برمی گردد، و بر اساس آن حیوانات همه کاره کمتر در معرض خطر انقراض قرار می گیرند پس از برخورد یک سیارک بسیار بزرگ با زمین در حدود 66 میلیون سال پیش، یک واقعه انقراض جمعی روی داد که طی آن تقریبا تمامی دایناسورها و بسیاری از پستانداران از میان رفتند.

با این وجود، برخی از پستانداران کوچک زنده ماندند و به اجداد تمام پستاندارانی تبدیل شدند که امروزه زنده هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازالعربیه، تا مدت ها تصور عمومی در مجامع علمی این بود که پستانداران کوچک از رویداد انقراض بزرگ جان بدر بردند چون همه کاره و همه چیزخوار بودند.

یک پژوهش جدید نشان داد که لزوما اینطور نبوده است، و پستانداران اولیه اتفاقا برخی رفتارهای تخصصی داشته اند که به امتداد حیات آنها کمک کرده است.

ایده بقای گونه های غیرمتخصص به اوایل قرن نوزدهم برمی گردد، و بر اساس آن حیوانات همه کاره و همه چیزخوار کمتر در معرض خطر انقراض قرار می گیرند.

تحقیقات جدید نشان داد پستاندارانی که زنده مانده بودند، فقط در مقایسه با اخلاف شان به همه کاره بودن تعبیر شده اند، وگرنه در زمان خودشان متخصص بوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا پستانداران پس از برخورد شهاب بزرگ با زمین منقرض نشدند؟

چرا پستانداران پس از برخورد شهاب بزرگ با زمین منقرض نشدند؟