مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 10:452023-11-18اجتماعي

سهم 70 درصدی خودروها در آلودگی هوای البرز


شیر مازوت نیروگاه منتظر قائم پلمب است ولی طبق شنیده ها در برخی روزها نیروگاه شهید رجایی مازوت سوزی دارد ولی از کمیت و چگونگی آن با توجه به اینکه در حوزه البرز قرار ندارد مطلع نیستم.

- ایسنا/البرز مدیرکل محیط زیست البرز گفت: شیر مازوت نیروگاه منتظر قائم پلمب است ولی طبق شنیده ها در برخی روزها نیروگاه شهید رجایی مازوت سوزی دارد ولی از کمیت و چگونگی آن با توجه به اینکه در حوزه البرز قرار ندارد مطلع نیستم.

مجید درگی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته شاهد افزایش آلودگی هوا در البرز بودیم؛ اظهار کرد: طبق آمار 70 درصد آلودگی هوای استان ناشی از منابع آلاینده متحرک (موتوری) است.

وی ادامه داد: در این شرایط برخورد پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری با خودروهای آلاینده میتواند نقش به سزایی در کاهش آلودگی هوای استان داشته باشد.

وی افزود: طبق آمار سال گذشته در مجموع 650 هزار خودروی فاقد معاینه فنی در استان اعمال قانون شده و در سه ماهه اول امسال هم 220 هزار خودرو جریمه شده اند.

وی توضیح داد: واقعیت این است که اعمال جریمه 50 هزار تومانی قدرت بازدارندگی کافی ندارد و خودرویی که صبح به دلیل عدم معاینه فنی جریمه شده تا پایان روز می تواند در سطح شهر تردد داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 70 درصدی خودروها در آلودگی هوای البرز

سهم 70 درصدی خودروها در آلودگی هوای البرز