مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 14:312023-10-26اقتصادي

راه آهن رشت ـ کاسپین عبدالملکی را به منطقه آزاد انزلی کشاند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرانزلی،  راه آهن رشت ـ کاسپین، بخشی از طرح توسعه راه آهن و آخرین پازل از اتصال کریدور شمال به جنوب است که می تواند در تجارت جهانی به ویژه در منطقه اوراسیا تحولی بزرگ ایجاد کند.

  به اذعان کارشناسان اقتصاد حمل ونقل، اجرای پروژه ریلی رشت - کاسپین علاوه بر اهمیت در حمل ونقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان، ازنظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید و جایگزین جهت صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب های آزاد بین المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران، بسیار مهم است.

  آخرین وعده بهره برداری راه آهن رشت-کاسپین که عملیات اجرایی آن از سال 98 کلید خورده، در حالی پس از سال ها در خردادماه امسال به پیشرفت فیزیکی 80 درصدی رسید که وزیر راه و شهرسازی در همین تاریخ ( پایان خرداد ماه) قول بهره برداری آن را داده بود.

(اینجا بخوانید ) اما در ادامه نیز استاندار گیلان قول بهره برداری از راه آهن رشت کاسپین تا پایان آبان ماه امسال را داد؛ قولی که وزیر راه و شهرسازی نیز پیش از وی این وعده را برای اضافه شدن این پروژه، به خط ریلی کشور داده بود.

در آخرین اظهارنظر نیز محمد پردل نژاد مدیرحوزه طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گیلان در نخستین روز از ماه جاری، پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه آهن رشت ـ کاسپین عبدالملکی را به منطقه آزاد انزلی کشاند

راه آهن رشت ـ کاسپین عبدالملکی را به منطقه آزاد انزلی کشاند