مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آبان 1402 ساعت 15:412023-11-10سياسي

سکوت شورای امنیت در مسئله غزه اقدامی ننگین و غیر انسانی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه های عبادی-سیاسی نماز جمعه با طرح این سوال که سازمان های بین المللی چه میزان توان در ایجاد صلح در دنیا دارند اظهار کرد: شورای امنیت دارای پنج عضو دائم چین، امریکا، روسیه، فرانسه و انگلستان و 10 عضو انتخابی است که پنج کشور دائم حق وتو دارد و می تواند هر قطعنامه ای را منتفی کند.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی شورای امنیت حفظ امنیت و ایجاد صلح در جهان است افزود: در مواردی که جنایت جنگی، نسل کشی و یا جنایت بشری در هر کشوری در دنیا رخ دهد باید ورود کند و اجازه ندهد که امنیت، صلح و عدالت متزلزل شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ابزار حقوقی برای اجرای وظایف در اختیار شورای امنیت هست و همه کشورهای دنیا قبول دارند تصریح کرد: شورای امنیت می تواند تحریم اقتصادی کند و دستور نظامی و حمله به یک کشور را صادر کند و می تواند از این ابزارها استفاده کند.

وی با بیان اینکه شورای امنیت می تواند پرونده یک کشور جنایت کار را به دادگاه بین المللی ارجاع دهد ادامه داد: این مجموعه از لحاظ حقوق بین الملل جایگاه قانونی دارند و همه کشورهای دنیا موظف هستند که تمکین کنند.

شعبانی با بیان اینکه شورای امنیت باید علیه جنایت جنگی موضع بگیرد گفت: ولی آیا باید دید این شورا در برخورد با جنگ و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکوت شورای امنیت در مسئله غزه اقدامی ننگین و غیر انسانی است

سکوت شورای امنیت در مسئله غزه اقدامی ننگین و غیر انسانی است