مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 16:502023-10-30فرهنگي

دسترسی آسان به معادل های فارسی لغات


به منظور تسهیل دسترسی استادان، پژوهشگران، نویسندگان، مترجمان و سایر علاقه مندان به معادل های فارسی لغات و اصطلاحات بیگانه، نسخه الکترونیکی کتاب های هزارواژه، - به منظور تسهیل دسترسی استادان، پژوهشگران، نویسندگان، مترجمان و سایر علاقه مندان به معادل های فارسی لغات و اصطلاحات بیگانه، نسخه الکترونیکی کتاب های هزارواژه، بر روی وبگاه فرهنگستان زبان و ادب فارسی بارگذاری می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، به منظور تسهیل دسترسی استادان، پژوهشگران، نویسندگان، مترجمان و علاقه مندان به معادل های فارسی و لغات و اصطلاحات بیگانه نسخه الکترونیکی کتاب های هزارواژه، به مرور بر روی وبگاه فرهنگستان زبان و ادب فارسی بارگذاری می شود.

بر این اساس و در نخستین گام، هزارواژه های علوم انسانی (جلد 1 و 2 و شامل مجموعه واژه های آینده پژوهی، اقتصاد، باستان شناسی، جامعه شناسی، زبان شناسی، علوم سیاسی و روابط بین الملل، علوم کتابداری و اطلاع رسانی و مدیریت پروژه)، هنر، زبان شناسی، باستان شناسی، روان شناسی و گردشگری بر روی وبگاه فرهنگستان زبان و ادب فارسی بارگذاری شد.

گروه واژه گزینی سال 1374 و با هدف برابرگزینی برای واژه های بیگانه و تقویت زبان علمی فارسی راه اندازی شد و در آغاز فعالیت خود واژه های بیگانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دسترسی آسان به معادل های فارسی لغات

دسترسی آسان به معادل های فارسی لغات