مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 11:452023-11-11بين الملل

پاشینیان به امضای توافقنامه صلح با باکو امیدوار است


نخست وزیر ارمنستان گفت، علی رغم روابط تیره با جمهوری آذربایجان همچنان امیدوار است کشورش توافقنامه صلح را با باکو طی ماه های آینده امضا کند.

- نخست وزیر ارمنستان گفت، علی رغم روابط تیره با جمهوری آذربایجان همچنان امیدوار است کشورش توافقنامه صلح را با باکو طی ماه های آینده امضا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در نشست صلح پاریس اقدامات ماه سپتامبر جمهوری آذربایجان در قره باغ را به باد انتقاد گرفت و باکو را به لفاظی های ضدارمنستانی متهم کرد.

خبرگزاری تاس به نقل از پاشینیان نوشت: با این حال، ارمنستان امیدوار است که توافقنامه صلحی را با جمهوری آذربایجان براساس سه اصل توافق شده در حین مذاکرات بروکسل امضا کند.

طبق گفته های نیکول پاشینیان، این سه اصل شامل این موارد می شوند؛ جمهوری آذربایجان تمامیت ارضی ارمنستان را به رسمیت بشناسد، محدود کردن مرزها براساس اعلامیه آلما آتا در سال 1991 و باز کردن شریان های حمل ونقل در منطقه بر اساس اصول حاکمیتی، قانونمندی، برابری و عمل متقابل.

در ماه سپتامبر، جمهوری آذربایجان در یک حمله برق آسا کنترل قره باغ را به دست گرفت و تقریبا همه ساکنان محلی را وادار به فرار به ارمنستان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاشینیان به امضای توافقنامه صلح با باکو امیدوار است

پاشینیان به امضای توافقنامه صلح با باکو امیدوار است