مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 10:352023-10-24سياسي

امام حسن عسکری(ع) مناظرات کلامی خاصی را به وجود آوردند


امام حسن عسکری(ع) مناظرات کلامی خاصی را به وجود آوردند و توانستند با بهره گیری از تعالیم حیات بخش کلام وحی، شیوه صحیح تفسیر قرآن را برای مردم و به ویژه اصحاب خود روشن کنند.

- ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس مذهبی گفت: امام حسن عسکری(ع) مناظرات کلامی خاصی را به وجود آوردند و توانستند با بهره گیری از تعالیم حیات بخش کلام وحی، شیوه صحیح تفسیر قرآن را برای مردم و به ویژه اصحاب خود روشن کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم لواسانی در گفت وگو با ایسنا به مناسبت ولادت امام حسن عسکری(ع)، اظهار کرد: وظیفه امام حسن عسکری(ع) در دو بُعد تکوینی و تشریحی خلاصه می شود.

قرآن کریم در مورد وظیفه تکوینی می فرماید کُل شیء احصیناهُ فی امام مُبین؛ ما همه خلقت را به واسطه امام مبین، آشکار و معصوم پشتیبانی می کنیم و همه چیز را از نفس و وجود او به خلقت اهدا می کنیم .

بدین معنا که همه موجودات از امام معصوم(ع) بهره مند می شوند و در محضر ایشان هستند.

وی افزود: در بُعد تشریحی وظیفه امام حسن عسکری(ع) این بود افراد را راهنمایی کنند تا به سعادت ابدی دست یابند و دنیا برای آن ها هدف و مقصود نباشد و از این رهگذر به یک فعلی برسند که اگر در هر زمان قالب تهی کنند و به آن عالم دیگر سیر و سفر کنند، سلوک شان به سوی پروردگار قطع نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام حسن عسکری(ع) مناظرات کلامی خاصی را به وجود آوردند

امام حسن عسکری(ع) مناظرات کلامی خاصی را به وجود آوردند