مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 14:052023-10-30بين الملل

پله دوم رسانه ها در روایت فلسطین


رسانه های جریان اصلی دنیا و نیز رسانه های فارسی زبان غربی روی جهل بخشی از مخاطبان خود حساب کرده و با ارائه ای ناقص از واقعیت ها تصویر ذهنی آن ها را شکل می دهند.

- فارس پلاس؛ محمدجواد اخوان در یادداشتی نوشت: گاه در فضای مجازی این شبهه مطرح می شود که چرا حماس و مقاومت دست به حمله به سرزمین های اشغالی زدند که حال دست جنایتکار صهیونیست ها چنین وحشیانه جان کودکان و زنان را بگیرد و چنین صحنه های دهشتناکی را در غزه به پیش چشم ما بیاورد.

اشاعه چنین شبهه ای هرچند از سر بی اطلاعی از تاریخ است، اما در ضمن خود حامل نوعی زیرپاگذاردن موازین اخلاقی و انسانی هم هست.

کسی که چنین سؤالی را مطرح می کند به طور پیش فرض حق نقض حقوق متعارف و شناخته شده غیرنظامیان در جنگ را که امنیت اماکن امدادی و غیرنظامیان است برای رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته و در واقع می خواهد بگوید صهیونیست ها که جنایتکارند پس مثلاً شما تحریکشان نکنید.

این تصور که طرفی که زور، پول و اتصال به ابرقدرت ها دارد، می تواند هر کاری بکند و این دیگران هستند که باید خود را با او تنظیم کنند و او را خشمگین نکنند، در واقع تسلیم در برابر زیاده خواهی صهیونیست ها است.

از این ها گذشته چنین شبهاتی در واقع ناشی از روایتگری رسانه های جریان اصلی دنیا از پله دوم رویداد ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پله دوم رسانه ها در روایت فلسطین

پله دوم رسانه ها در روایت فلسطین