مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 11:252023-10-29اقتصادي

با طرح جدید دولت دیگر گاز صنایع قطع نمی شود


به دنبال ابلاغ «شیوه نامه جذب سرمایه گذار به منظور افزایش پایداری تأمین گاز طبیعی» با اولویت مشترکان عمده و نیروگاه ها، صنایع می توانند با نصب تجهیزات لازم، - به دنبال ابلاغ شیوه نامه جذب سرمایه گذار به منظور افزایش پایداری تأمین گاز طبیعی با اولویت مشترکان عمده و نیروگاه ها، صنایع می توانند با نصب تجهیزات لازم، گاز ذخیره کنند؛ طرحی که ضمن رفع ناترازی مانع قطع گاز صنایع نیز می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصرف گاز کشور در فصل سرد به دلیل تأمین گرمایش خانه ها و اماکن تجاری و اداری نسبت به دوره گرم سال به شدت افزایش می یابد، بنابراین اگر نتوانیم مصرف گاز را کنترل کنیم، ناچار می شویم هر سال گاز کمتری را به بخش تولید تخصیص دهیم.

تجربه چند سال اخیر نشان داده است مقدار تولید و مصرف گاز در اوج مصرف در فصل سرد به گونه ای است که به مدت سه ماه در سال با ناترازی مواجه هستیم.

بر این اساس ذخیره سازی زیرزمینی و روزمینی گاز و استفاده از آن در فصل سرد برای افزایش پایداری تأمین گاز ضروری و اجتناب ناپذیر است.

کشورهای توسعه یافته صنعتی که ذخایر نفت و گاز زیادی هم ندارند، برای اینکه در تولید با مشکل روبه رو نشوند، بیشتر از کشورهای خاورمیانه مانند قطر، ال ان جی خریداری و آن را به گاز طبیعی تبدیل و این گاز را استفاده می کنند تا تولیدشان در طول سال به ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با طرح جدید دولت دیگر گاز صنایع قطع نمی شود

با طرح جدید دولت دیگر گاز صنایع قطع نمی شود