مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 19:102023-11-18بين الملل

آمریکا چگونه توان نظامی صهیونیست ها را برای جنایت تقویت می کند؟


سیاست خارجی آمریکا در دهه های گذشته بر حمایت همه جانبه و هم سویی مطلق با منافع اسراییل در منطقه خاورمیانه و نظام بین الملل استوار است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - مهر نوشت: آمریکا به عنوان مهم ترین حامی رژیم صهیونیستی محسوب می شود و همان گونه که جو بایدن رییس جمهور آمریکا گفت رژیم نیز مهم ترین متحد جهانی این کشور است.

این ائتلاف از جنبه های راهبردی بسیاری برخوردار است که یکی از مهم ترین آنها، الزام واشنگتن به تأمین امنیت رژیم و ملزومات آن است.

در این بین با گسترش حملات گروه های مقاومت از درون نوار غزه، ایالات متحده در یک دهه اخیر هزینه های هنگفتی را به سامانه های دفاعی رژیم از جمله گنبد آهنین و بمب های هوشمند هدایت پذیر کرده است.

تجهیز گنبد آهنین افزایش توان موشکی حزب الله لبنان که در دهه 1990 چندین بار مراکز رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد، باعث شد تا طرح تولید سامانه ای که بتواند موشک های برد کوتاه را هدف قرار دهد از دهه 1990 در دستور کار رژیم قرار بگیرد.

در جنگ 33 روزه 2006 که حدود چهار هزار راکت از لبنان به سرزمین های اشغالی پرتاب شد، وزارت دفاع رژیم اعلام کرد که سامانه ای تحت عنوان گنبد آهنین در دستور کار شرکت صنایع نظامی رافائل قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا چگونه توان نظامی صهیونیست ها را برای جنایت تقویت می کند؟

آمریکا چگونه توان نظامی صهیونیست ها را برای جنایت تقویت می کند؟