مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آبان 1402 ساعت 16:002023-11-10اقتصادي

ساخت راکتورهای هسته ای کوچک در آمریکا متوقف شد


شرکت نواسکیل پاور (NuScale Power) برنامه های خود رابرای ساخت یک راکتور مدولار کوچک در یوتا به دلیل افزایش هزینه ها لغو کرده است.

- شرکت نواسکیل پاور (NuScale Power) برنامه های خود رابرای ساخت یک راکتور مدولار کوچک در یوتا به دلیل افزایش هزینه ها لغو کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، این یک باور رایج است که انرژی هسته ای روشی مؤثر برای تولید انرژی بدون تولید گازهای گلخانه ای مضر است و این موضوع انرژی هسته ای را به یک راه حل بالقوه برای رسیدگی به تغییرات آب و هوایی تبدیل می کند.

با این حال، در بسیاری از کشورها، هزینه ساخت نیروگاه های هسته ای اغلب از بودجه اختصاص یافته به آن بیشتر می شود و تکمیل این پروژه ها بسیار بیشتر از آنچه انتظار می رود، طول می کشد.

برای مبارزه با این موضوع، برخی پیشنهاد استفاده از راکتورهای هسته ای کوچک و مدولار را داده اند که در یک مرکز جمع آوری شده و به محل نصب منتقل شوند.

با این وجود اطلاعیه جدید نشان می دهد که برنامه های ایالات متحده برای ساخت اولین نیروگاه هسته ای کوچک و مدولار لغو شده است.

راکتورهای مدولار کوچک همانطور که رویترز گزارش داده است، در روز چهارشنبه، شرکت نواسکیل پاور که یک شرکت آمریکایی است و راکتورهای مدولار کوچک (SMRs) طراحی می کند، اعلام کرده که برنامه های خود برای ساخت یک نیروگاه 462 مگاوات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت راکتورهای هسته ای کوچک در آمریکا متوقف شد

ساخت راکتورهای هسته ای کوچک در آمریکا متوقف شد