مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 09:052023-10-24اقتصادي

کشت پاییزه در 370 هزار هکتار از اراضی زراعی زنجان


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه کشت پاییزه از اواخر شهریور ماه آغاز و تا نیمه آبان ماه ادامه دارد، گفت: کشت پاییزه حدودا 370 هزار هکتار از اراضی زراعی را در بر می گیرد که شامل کلزا، - ناصر وفایی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان امروز در گفت و گو با فارس با اشاره به کشت پاییزه گندم و جو در مناطق مختلف استان اظهار داشت: کشت پاییزه از اواخر شهریور ماه با کشت کلزا آغاز و با کشت گندم و جو تا نیمه آبان ماه ادامه دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه بعد از اتمام کشت پاییزه، کشت انتظاری برای حبوبات و دانه های روغنی آغاز می شود، افزود: کشت پاییزه حدودا 370 هزار هکتار از اراضی زراعی را در بر می گیرد که شامل کلزا، گندم و جو است.

وی با بیان اینکه بالغ بر 290 هزار هکتار گندم دیم در سطح استان کشت می شود که بخش عمده تولیدات استان در این حوزه مربوط به بخش دیمزارها است، افزود: در 18 هزار و 500 هکتار هم گندم آبی کشت می شود.

وفایی اضافه کرد: جو آبی و جو دیم هم در مجموع 50 هزار هکتار تا نیمه آبان ماه در سطح استان کشت می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اقدامات کشاورزان برای کشت پاییزه گفت: در این راستا کشاورزان به ویژه در مناطقی که سیاهک گندم مشاهده می شود حتما از بذور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت پاییزه در 370 هزار هکتار از اراضی زراعی زنجان

کشت پاییزه در 370 هزار هکتار از اراضی زراعی زنجان