مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 08:052023-11-01پزشكي

هشدار متخصص طب ایرانی؛ گیاهان دارویی نباید خودسرانه مصرف شوند


متخصص طب ایرانی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی بر این باورند که مصرف گیاهان دارویی ضرر ندارد، نسبت به مصرف خودسرانه گیاهان دارویی و تبعات آن هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،هر کدام از گیاهان دارویی دارای خواص متفاوتی هستند و نیاز است برای درمان بیماری با روش سنتی به پزشک متخصص آن مراجعه کرد.

اغلب بیماران با مراجعه به عطاری ها و پزشکان غیر متخصص نسبت به مصرف داروهای گیاهی اقدام می کنند اما مصرف خودسرانه داروهای گیاهی و گیاهان دارویی به هر دلیلی منجر به تداخل دارویی و عود کردن برخی از بیماری ها خواهد شد و سلامت فرد را تهدید خواهد کرد.

همچنین  مصرف یکنواخت و طولانی مدت گیاهان دارویی و یا دم نوش ها نیز می تواند باعث ایجاد مسمومیت شود که توصیه می شود افراد، گیاهان دارویی را به صورت دوره ای مصرف کنند.

افرادی که دارای بیماری های زمینه ای مانند تیرویید، بیماری قلبی، دیابت، بیماری های کبد و کلیه هستند باید از مصرف برخی دم نوش ها و گیاهان دارویی پرهیز کنند.

داروهای گیاهی اگر به جا و به موقع توسط متخصص طب سنتی تجویز شود قطعا برای فرد مشکل ایجاد نخواهد کرد.

علیرضا عباسیان، پزشک و متخصص طب ایرانی با بیان اینکه دارو های گیاهی معمولاً نسبت به دارو های شیمیایی ایمنی بیشتری دارند اما مصرف آنها مانند هر داروی دیگری،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار متخصص طب ایرانی؛ گیاهان دارویی نباید خودسرانه مصرف شوند

هشدار متخصص طب ایرانی؛ گیاهان دارویی نباید خودسرانه مصرف شوند