مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 15:252023-11-13بين الملل

بیوتروریسم؛ تهدیدِ انکارناپذیرِ حال و آینده


حملات تروریستی طی دهه های اخیر بارها جان شهروندان کشورهای مختلف را گرفته که بیشتر این عملیات با مواد منفجره و سلاح گرم انجام شده است.

با این حال، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: واژه تروریسم (Terrorism) اولین بار در سال 1795 میلادی مورد استفاده قرار گرفت تا دوران سرشار از وحشتی را توصیف کند که بر پاریس و در زمان حکمرانی ژاکوبین ها مستولی شده بود.

این فرقه انقلابی تعداد زیادی از شهروندان را اعدام کرد تا کنترل خود را بر جامعه فرانسه پس از انقلاب، افزایش داده و مستحکم سازد.

تروریست کیست؟ در وضعیت فعلی و ادبیات جاری در سطح بین الملل، اصطلاح تروریست برای گروه هایی استفاده می شود که برای اهداف سیاسی درآمیخته با ایدئولوژی خاصی از ابزارهای ارعاب و کشتار بهره می جویند و گاه نظامیان و گاه غیرنظامیان را در محیط های گوناگون از پایگاه های نظامی تا خیابان و فرودگاه و .

هدف قرار می دهند.

بعد از حوادث یازده سپتامبر، گروه القاعده به عنوان شاخص ترین گروه تروریستی در سطح جهان شناخته می شد و در میانه های دهه گذشته داعش (دولت اسلامی شام و عراق) با جنایاتی که در خاورمیانه به آن دست زد، گوی سبقت را از القاعده به عنوان گروهی شبکه ای ربود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیوتروریسم؛ تهدیدِ انکارناپذیرِ حال و آینده

بیوتروریسم؛ تهدیدِ انکارناپذیرِ حال و آینده