مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 11:412023-11-20اقتصادي

توزیع 3 میلیون و 530 هزار دَُز واکسن آنفلوانزای فوق حاد طیور در استان مرکزی


مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از توزیع 3 میلیون و 530 هزار دَُز واکسن آنفلوانزای فوق حاد طیور در استان خبر داد.

- محمد فتاحی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، بیماری مشترک بین انسان و پرندگان است که مقابله با این بیماری یکی از برنامه های مهم دامپزشکی است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از شناسایی کانون آلوده به این بیماری در استان مرکزی گزارش نشده است، تصریح کرد:  از ابتدای سال جاری تاکنون 3 میلیون و 530 هزار دز واکسن آنفولانزای فوق حاد طیور در استان توزیع شده و همزمان وضعیت سلامت پرندگان و نظارت و پایش تالاب ها و آبگیرها با جدیت دنبال شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مقابله با عرضه هرگونه پرنده و طیور در حاشیه راه ها و فروش توسط دوره گردها را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با این بیماری عنوان کرد و افزود: 14 گروه پایش و مراقبت در استان و شهرستان ها برای مراقبت از مرغداری ها فعالیت دارند.

فتاحی کاهش کانون بیماری های طیور و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این استان در دولت سیزدهم را اقدامی مثبت در طول دو سال اخیر دانست و گفت: این موفقیت ها در سایه اجرای برنامه هایی چون ممنوعیت و کاهش تراکم جوجه ریزی در مناطق پرخطر، برگزاری دوره های آموزشی، ترویجی، انجام پایش، مرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع 3 میلیون و 530 هزار دَُز واکسن آنفلوانزای فوق حاد طیور در استان مرکزی

توزیع 3 میلیون و 530 هزار دَُز واکسن آنفلوانزای فوق حاد طیور در استان مرکزی