مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 12:502023-10-24بين الملل

چرایی ترور عامدانه خبرنگاران توسط رژیم صهیونیستی


کشتار خبرنگاران از سوی ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی صرفاً به زمان جنگ محدود نمی شود زیرا نظامیان این رژیم در طول تاریخ اشغالگری خود بارها خبرنگاران را هدف قرار داده اند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - مهر نوشت: طبیعی ترین کارکرد جنگ کشتار انسان ها اعم از نظامی، غیر نظامی، کودک، زن، مرد و کهنسال است.

اما عجیب ترین نمونه آن کشتار افراد و گروه هایی است که وظیفه آنها خدمت رسانی اعم از خدمات پزشکی، و یا اطلاع رسانی است.

خبرنگاران با پوشیدن جلیقه های ضدگلوله ای که بر روی آن نشان تیم رسانه ای دارد و کلاه خودهای تیم های رسانه ای به دو طرف درگیر در جنگ این پیام را می دهند که وظیفه آنها اطلاع رسانی درباره جنگ است و طرف هیچکدام از طرف های درگیر، جز حق و حقیقت، نیستند.

اما یکی از شوم ترین نتایج جنگ، کشتار همین افراد در جنگ است و دلیل آن هم این است که معمولاً یک طرف نزاع مخالف اطلاع رسانی درست درباره جنایت هایی است که در میدان نبرد مرتکب می شود.

در طول تاریخ خبرنگاران زیادی در این مسیر جان خود را از دست داده اند و این همیشه لکه ننگی بر تارک کسانی بوده که از رساندن پیام واقعی جنگ به افکار عمومی وحشت داشته اند.

سازمان گزارشگران بدون مرز  RSF  روز جمعه (18 فروردین 1402) اعلام کرد در دو دهه اخیر 1657 خبرنگار در نتیجه قتل های مستقیم یا قتل های سفارشی، حم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرایی ترور عامدانه خبرنگاران توسط رژیم صهیونیستی

چرایی ترور عامدانه خبرنگاران توسط رژیم صهیونیستی