مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 10:202023-11-06بين الملل

چرا وزیر خارجه بریتانیا به امیرعبداللهیان زنگ زد؟


به دنبال تماس تلفنی اخیر حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران و جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا، گاردین در مطلبی به تحلیل محتوای این تماس پرداخت و نوشت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از دنیای اقتصاد، در تحلیل گاردین آمده است،  جیمز کلورلی،  وزیر امور خارجه بریتانیا،  در یک تماس تلفنی کم سابقه با همتای ایرانی خود،  با تاکید بر هشدارهای غرب گفت که تهران باید از نفوذ خود بر سایر گروه ها در خاورمیانه برای جلوگیری از تشدید درگیری در غزه استفاده کند.

مشخص نیست که نیت و هدف کلورلی از این هشدار چه بود؟ آیا می خواست به ایران گوشزد کند که اگر از نفوذ خود برای جلوگیری از شدت تنش و بروز جنگ گسترده استفاده نکند،  عواقبی در انتظارش خواهد بود یا می خواست به تهران بفهماند که غرب نسبت به عمق نفوذ ایران در منطقه آگاه است.

 حسین امیرعبداللهیان،  وزیر امور خارجه ایران،  با تکرار این مساله که ایران گروه های شبه نظامی در سرزمین های فلسطین،  لبنان،  عراق،  سوریه یا یمن را که با عنوان محور مقاومت شناخته می شوند،  کنترل نمی کند،  این هشدار یا درخواست را به نوعی رد کرد.

وزارت خارجه ایران درباره این تماس نوشت که امیرعبداللهیان از همتای بریتانیایی خود خواسته که رویکردی واقع بینانه نسبت به درگیری حماس و اسراییل اتخاذ کند و متوجه باشد که نیروهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا وزیر خارجه بریتانیا به امیرعبداللهیان زنگ زد؟

چرا وزیر خارجه بریتانیا به امیرعبداللهیان زنگ زد؟