مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1402 ساعت 12:302023-11-16سياسي

پسرم قطره ای از دریای شهدا بود


شهید سعید قدوسی نژاد، رزمنده بسیجی بود که در عملیات محرم سال 1361 و در منطقه عین خوش به شهادت رسید و پیکر مطهرش 25 آبان ماه همان سال در اصفهان و در روزی تشییع شد که به نام روز حماسه و ایثار و مردم اصفهان نامیده شده است.

- عصمت بهرامی، مادر شهید سعید قدوسی نژاد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: پسرم از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، عضو بسیج بود و اعلامیه ها را به صورت پنهانی در خرابه ای پشت خانه مان پنهان می کرد و شب ها همراه با دوستانش آن ها را پخش کرده و به دیوار خیابان ها می چسباند.

او اضافه کرد: پسرم می گفت به دلیل اینکه همه به جبهه می روند، من هم باید بروم و به همین دلیل بعد از گذراندن 3 ماه دوره آموزشی، همراه با دوستانش عازم جبهه شد و پس از 23 روز در عین خوش، روستایی از توابع بخش دشت عباس شهرستان دهلران به شهادت رسید.

مادر شهید قدوسی نژاد گفت: هنگام تشییع 370 شهید در آبان ماه 1361، من ماه های آخر بارداری را می گذراندم و اطلاعی از شهادت پسرم و حضورش در میان آن شهدا نداشتم و به همین دلیل هم در خاک سپاری پسرم نیز حضور نداشتم.

در آن زمان دوشنبه هر هفته اسامی شهدا از رادیو اعلام می شد و پسرم اسمش را از سعید به محمد تغییر داده بود که در صورت شهادت، من متوجه این خبر نشوم و وصیت کرده بود که پس از زایمان مادرم، خبر شهادتش را به من بدهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پسرم قطره ای از دریای شهدا بود

پسرم قطره ای از دریای شهدا بود