مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 12:412023-11-06اقتصادي

معاون وزیر کشاورزی: مهم ترین چالش بخش کشاورزی دانش بنیان نبودن است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساوه، سید مجتبی خیام نکویی ظهر امروز در جشنواره انار ساوه اظهار کرد:  ایران رتبه سوم تولید انار جهان را  پس از هند و چین به خود اختصاص داده و 12 درصد از سطح زیر کشت کشور به زیر کشت انار رفته است.

وی تصریح کرد: ایران همچنین  98 درصد از زعفران تولیدی دنیا را در اختیار دارد، نعمت در بخش کشاورزی ایران فراوان است، اما آنگونه که باید و شاید بهره وری لازم را نداریم.

معاون وزیر کشاورزی با بیان اینکه  با دانش و فناوری نانو می توانیم تا سه برابر تولیدات را حفظ و نگهداری کنیم،   بیان کرد: آموزش ترویج در بخش کشاورزی باید بیش از پیش توجه شود؛ به حداقل رساندن سموم در تولیدات مورد توجه است و در خصوص برنج این کار را کرده ایم.

خیام نکویی بیان کرد: در خصوص انار با استفاده از روش های بیولوژیکی و طبیعی می توانیم با استفاده از زنبور تریکوگراما بتوانیم افت را مهار کنیم وبتوانیم با تولیدات با کیفیت و عاری از افت تولید و در جهت سلامت و امنیت غذایی مردم گام برداریم.

معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه سند امنیت غذایی برای اولین بار در کشور در حال تدوین است، گفت: این سند در مرحله نهایی شدن است، باید ریل گذاری برای حداقل 10 سال آینده در زمینه امنیت غذایی در کشور صورت بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر کشاورزی: مهم ترین چالش بخش کشاورزی دانش بنیان نبودن است

معاون وزیر کشاورزی: مهم ترین چالش بخش کشاورزی دانش بنیان نبودن است