مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 11:252023-11-06پزشكي

تحویل دستگاه تشخیص سریع بیماری سل به زودی به حوزه سلامت اسفراین


مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشکده علوم پزشکی اسفراین از سرعت و دقت بیشتر در تشخیص بیماری سل در افراد مشکوک، با دستگاه های جین اکسپرت خبر داد .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اسفراین، صبح امروز مصطفی دولت آباد، مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشکده علوم پزشکی اسفراین در گفت وگو با جمعی از خبرنگاران اظهارکرد: سرفه بیشتر از دو هفته یکی از علائم بالینی مهم و هشداردهنده در تشخیص بیماری سل است.

وی گفت: اگر شهروندان سرفه بیشتر از 2 هفته دارند، می توانند با مراجعه به کلیه خانه ها و پایگاه های بهداشتی آزمایش رایگان سل بدهند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشکده علوم پزشکی اسفراین چگونگی بیماریابی از افراد مشکوک به سل و اطرافیان بیمار مسلول را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: با توجه به اهمیت این موضوع در مدت یک ماه، تعداد 130 بهورز و مراقب سلامت، 12 کارشناس ناظر و 6 پزشک دستورالعمل های جدید غربالگری و درمان بیماری سل را به صورت تئوری آموزش دیدند که با تحویل دستگاه جین اکسپرت سرعت و دقت در بیماریابی سل افزایش می یابد.

وی همچنین از اجرای رایگان خطرسنجی و بیماریابی فشارخون و دیابت برای کلیه افراد بالای 18 سال در خانه های بهداشت و پایگاه های شهری خبر داد و گفت: آموزش های مربوط به مراقبت های بیماران دیابت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحویل دستگاه تشخیص سریع بیماری سل به زودی به حوزه سلامت اسفراین

تحویل دستگاه تشخیص سریع بیماری سل به زودی به حوزه سلامت اسفراین