مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 09:102023-11-13پزشكي

خواص آبغوره طبیعی را بشناسیم


آبغوره در حفظ و سلامتی سیستم گوارش بدن مؤثر بوده و مصرف آن یکی از چیزهایی است که باعث زیاد شدن اشتها می شود.

- ایسنا/لرستان یک متخصص طب سنتی گفت: آبغوره در حفظ و سلامتی سیستم گوارش بدن مؤثر بوده و مصرف آن یکی از چیزهایی است که باعث زیاد شدن اشتها می شود.

یداله مرادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: آبغوره دارای طبع سرد بوده و برای افرادی که دارای مشکلات اعصابند و همچنین افرادی که سرد مزاج هستند و طبع سردی دارند مضر و بهتر است که این افراد در خوردن آبغوره زیاده روی نکنند.

وی با اشاره به خواص درمانی آبغوره در طب سنتی بیان کرد: این نوشیدنی در حفظ و سلامتی سیستم گوارش بدن مؤثر بوده و مصرف آن یکی از چیزهایی است که باعث زیاد شدن اشتها می شود و علاوه بر آن به هضم بهتر غذا نیز کمک زیادی می کند و همین امر باعث رفع مشکلات معده و روده و باعث سلامتی سیستم گوارشی بدن می شود.

مرادی افزود: اگر آش آبغوره به همراه زیره سیاه را به مدت پنج روز متوالی استفاده کرده و در این مدت از خوردن غذاهای سنگین بپرهیزید باعث می شود که معده شما تقویت و کرم های روده دفع شوند و از بین بروند.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: یکی از اصلی ترین خواص آبغوره این است که برای نرم شدن لثه ها بسیار مفید بوده و علاوه بر این غرغره کردن آن نیز برای افرادی که دچار ورم گرم مخاط دهان و ورم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواص آبغوره طبیعی را بشناسیم

خواص آبغوره طبیعی را بشناسیم