مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1402 ساعت 15:102023-11-16پزشكي

راه اندازی نخستین دستگاه سیمولیشن شمال کشور در بابلسر


اولین دستگاه سیمولیشن شمال کشور در بابلسر توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل خرید و راه اندازی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان بابل، اولین دستگاه سیمولیشن شمال کشور در بابلسر توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل خرید و راه اندازی شد.

سیدعلی مظفرپور رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل در این باره، اظهار کرد: در راستای سیاستهای دولت خدمتگزار و به جهت عدالت در دسترسی به خدمات تشخیصی و درمانی و نیز کاهش پرداخت از جیب مردم ،خرید و راه اندازی اولین و تنها دستگاه سی تی سیمولاتور شمال کشور، به منظور شبیه سازی درمان بیماران سرطانی در بیمارستان شهید رجایی بابلسر توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام شد.

وی افزود: هزینه این دستگاه در بازار آزاد حدود 300 میلیارد ریال است که دانشگاه علوم پزشکی بابل توسط هیات امنای ارزی آن را تهیه و نصب کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: علاوه بر این، مبلغ 65 میلیارد ریال جهت راه اندازی بخش و خرید تجهیزات جانبی این دستگاه هزینه شده است.

مظفرپور تصریح کرد: این دستگاه 20 اسلایس ساخت کمپانی زیمنس است که مجهز به لیزرهای پیشرفته به منظور افزایش دقت و سهولت شبیه سازی درمان می باشد.

وی یاداور شد: اولین مرحله در پروسه درمان بیماران نیازمند رادیوتراپی، تصویربرداری از بیمار است، که تصویربرداری با این دستگاه، به دلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی نخستین دستگاه سیمولیشن شمال کشور در بابلسر

راه اندازی نخستین دستگاه سیمولیشن شمال کشور در بابلسر