مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 14:202023-11-12پزشكي

6 باور غلط درباره دیابت


فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به آثار مخرب مطالب غیرعلمی بر سلامت افراد به ویژه افراد با سطح سواد پایین، - فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به آثار مخرب مطالب غیرعلمی بر سلامت افراد به ویژه افراد با سطح سواد پایین، توضیحاتی درخصوص شش باور اشتباه درباره دیابت ارائه کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مجید ولی زاده به مناسبت هفته ملی دیابت با اشاره به اینکه افراد با سطوح مختلف دانش علمی در فضای وب تولید محتوا می کنند و عمدتا افراد با سواد کم، زمان کافی برای تولید مطالب غیرعلمی در اختیار دارند، در خصوص برخی باورهای غلط کنترل و درمان دیابت توضیحاتی ارائه داد.

افراد لاغر به دیابت مبتلا نمی شوند؟ به گفته دکتر ولی زاده چاقی یکی از عوامل خطرساز ابتلا به دیابت است، اما زمینه های ارثی، پرفشاری خون، اختلالات چربی خون یا کم تحرکی هم از دیگر عوامل خطرساز ابتلا به دیابت، به ویژه نوع 2 محسوب می شود؛ بنابراین افراد لاغز نیز در معرض ابتلا هستند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: حدود 20 تا 30 درصد افرادی که به دیابت مبتلا می شوند، چاق نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 باور غلط درباره دیابت

6 باور غلط درباره دیابت