مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 14:152023-11-05سياسي

ثبت 25 وقف جدید در لرستان از ابتدای سال جاری


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان از ثبت 25 وقف جدید در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و خواستار فرهنگ سازی در زمینه پرداخت اجاره بها از سوی مستأجران موقوفات و اراضی کشاورزی وقفی و همچنین ترویج فرهنگ وقف در استان شد.

- ایسنا/لرستان معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان از ثبت 25 وقف جدید در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و خواستار فرهنگ سازی در زمینه پرداخت اجاره بها از سوی مستأجران موقوفات و اراضی کشاورزی وقفی و همچنین ترویج فرهنگ وقف در استان شد.

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده امروز 14 آبان ماه در جمع خبرنگاران، از ثبت 25 وقف جدید از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد و اظهار کرد: سهمیه امسال اوقاف و امور خیریه لرستان ثبت 50 وقف جدید است که از ابتدای امسال تاکنون 25 مورد آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه برخی از موقوفات در لرستان وجود دارد که بیش از 700 سال قدمت دارند، افزود: یکی از قدیمی ترین موقوفه های لرستان در شهرستان ازنا قرار دارد که به نام موقوفه سیدنظام الدین احمد مدنی است و در سال 598 هجری قمری یعنی بیش از 700 سال قبل و در دوره ایلخانی وقف شده است.

عباس زاده با بیان اینکه این موقوفه شامل 1350 هکتار زمین کشاورزی است که به صورت اجاره در دست روستاییان و اهالی این روستا قرار دارد، اضافه کرد:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 25 وقف جدید در لرستان از ابتدای سال جاری

ثبت 25 وقف جدید در لرستان از ابتدای سال جاری