مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 08:002023-11-19فرهنگي

تاراج تاریخ در گورستان «نومل» گرگان/ سنگ قبرهایی که تخریب می شوند


گورستان «نومل» در گذشته نه چندان دور سنگ قبرهای تاریخی و زیبای بسیاری را در دل خود جای داده بود این سنگ قبرها در گذر زمان بر اثر غفلت نابود شدند و امروز فقط تعداد کمی از آنها باقی مانده که به حال خود رها شده و در معرض نابودی است.

- تاراج تاریخ در گورستان نومل گرگان/ سنگ قبرهایی که تخریب می شوند ایسنا/گلستان گورستان نومل در گذشته نه چندان دور سنگ قبرهای تاریخی و زیبای بسیاری را در دل خود جای داده بود این سنگ قبرها در گذر زمان بر اثر غفلت نابود شدند و امروز فقط تعداد کمی از آنها باقی مانده که به حال خود رها شده و در معرض نابودی است.

وجود چند سنگ قبر تاریخی و زیبا که به گوشه دیوار قبرستان روستای نومل تکیه داده شده بودند نظرم را به خود جلب کرد، فقط همین تعداد سنگ قبر تاریخی اینجاست یا باز هم می توان یافت؟ قدمت سنگ قبرها به کجای تاریخ باز می گردد؟ چرا سنگ قبرها بدون کوچکترین محافظتی رها شده اند؟ و ده ها سؤال دیگر که در ذهنم قطار شدند.

علی زینی مرد میانسال از اهالی روستای نومل گرگان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه تعداد زیادی سنگ قبرهای تاریخی که با خطی شبیه به خط میخی حکاکی شده بود در قبرستان کاظمیه روستای نومل وجود داشت، گفت: همانطور که ملاحظه می کنید قبرستان روستا در مجاورت بستر رودخانه بزرگ (دره) واقع شده و در سال ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاراج تاریخ در گورستان «نومل» گرگان/ سنگ قبرهایی که تخریب می شوند

تاراج تاریخ در گورستان «نومل» گرگان/ سنگ قبرهایی که تخریب می شوند