مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 11:052023-11-05پزشكي

کاشت 2400 حلزون شنوایی در شیراز/ 60 درصد ناشنوایی نوزادان ژنتیکی است


مدیرگروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بازگشت نعمت خدادای شنوایی با کاشت حلزون به ناشنوایان، گفت: پس از تهران و مشهد کاشت حلزون شنوایی در شیراز آغاز شد و طی 20 سال گذشته کاشت حلزون شنوایی برای حدود 2 هزار و 400 ناشنوا در شهر شیراز انجام شده است.

- ایسنا/فارس مدیرگروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بازگشت نعمت خدادای شنوایی با کاشت حلزون به ناشنوایان، گفت: پس از تهران و مشهد کاشت حلزون شنوایی در شیراز آغاز شد و طی 20 سال گذشته کاشت حلزون شنوایی برای حدود 2 هزار و 400 ناشنوا در شهر شیراز انجام شده است.

بصیر هاشمی، مدیرگروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، به تشریح چگونگی کاشت حلزون شنوایی برای ناشنواها پرداخت و گفت: به طور متوسط از هر یک هزار نفر در بدو تولد، یک کودک ناشنوا به دنیا می آید که تا 30 سال گذشته نیز کاری برای بازگشت شنوایی به کودکان و یا دیگر افراد ناشنوا انجام نمی شد اما با انجام تحقیقات و پیشرفت علم با کاشت حلزون شنوایی این نعمت خدادادی به فرد باز می گردد.

وی افزود: پس از تهران و مشهد کاشت حلزون شنوایی در شیراز آغاز شد و طی 20 سال گذشته کاشت حلزون شنوایی برای حدود 2 هزار و 400 ناشنوا انجام شده است که بیشتر متقاضیان از جنوب کشور بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت 2400 حلزون شنوایی در شیراز/ 60 درصد ناشنوایی نوزادان ژنتیکی است

کاشت 2400 حلزون شنوایی در شیراز/ 60 درصد ناشنوایی نوزادان ژنتیکی است