مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 18:252023-11-08سياسي

روایت سفیر سابق ایران در تاجیکستان از تعامل و توسعه روابط 2 کشور


در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، کشور هم فرهنگ و هم زبان جمهوری تاجیکستان از جایگاه بالا و ممتازی برخوردار است و این کشور پیوسته از جایگاه یگانه و ممتازی برخوردار بوده و جنس روابط بین ایران و تاجیکستان از همسایگی صرف بالاتر است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - سیدابراهیم رییسی، رییس جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز چهارشنبه هفدهم آبان ماه عازم تاجیکستان شد.

به بهانه این سفر، محمدتقی صابری سفیر سابق کشورمان در تاجیکستان، در گفت وگو با نورنیوز ضمن تبیین ابعاد این سفر، مسیر تعامل و توسعه روابط میان طرفین را بررسی کرد:  در پی استقلال جمهوری تاجیکستان در 18 شهریور 1370خورشیدی، جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که سفارت خود را در شهر دوشنبه افتتاح کرد و به این طریق روابط سیاسی دو کشور هم فرهنگ و هم زبان آغاز شد.

جمهوری اسلامی ایران همواره از صلح و ثبات در جمهوری تاجیکستان حمایت و برای تحقق آن مشارکت فعال و نقش مهم و ممتازی داشته و مقامات کشورمان نیز اعلام کرده اند جمهوری اسلامی برای توسعه روابط و همکاری با جمهوری تاجیکستان هیچ محدودیتی ندارد.

از زمان برقراری روابط سیاسی دو کشور، تاکنون رؤسای جمهوری اسلامی ایران 14 بار و رییس جمهور تاجیکستان 18 بار به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده اند که آخرین بار آن در خردادماه 1401 رقم خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت سفیر سابق ایران در تاجیکستان از تعامل و توسعه روابط 2 کشور

روایت سفیر سابق ایران در تاجیکستان از تعامل و توسعه روابط 2 کشور