مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 15:502023-11-20پزشكي

بیماران برای عفونت ویروسی به هیچ وجه آنتی بیوتیک مصرف نکنند


مدیر نظارت بر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیماران برای کاهش عفونت میکروبی در عفونت ویروسی به هیچ عنوان از داروهای آنتی بیوتیک استفاده نکنند .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، فاخته قربانی شهرت بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 27 آبان تا 3 آذر هفته مقاومت میکروبی نام دارد که در این خصوص موضوع کنترل مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: مصرف آنتی بیوتیک ها و مقاومت میکروبی موضوع روز دنیاست و متاسفانه مصرف بی رویه و غیرمنطقی در برخی موارد مشکلاتی را در جهان ایجاد کرده است .

مدیر نظارت بر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: باید مسئولان بهداشتی به این موضوع ورود و اطلاع رسانی کنند تا مردم بدانند بدون ضرورت از این داروها استفاده نکنند چراکه عواقب بدی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: مهمترین اقدام در این خصوص، این است که بیماران برای کاهش عفونت میکروبی در عفونت ویروسی به هیچ عنوان از داروهای آنتی بیوتیک استفاده نکنند زیرا استفاده از آن در بیماری ویروسی نه عفونت را رفع و نه باعث کاهش درد می شود بلکه باعث گسترش بیماری خواهد شد.

قربانی شهرت بیان کرد: در بیماری ویروسی افراد باید دوره درمانی را طی کرده و آنتی بیوتیک تجویزی پزشک را استفاده کنند و مصرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماران برای عفونت ویروسی به هیچ وجه آنتی بیوتیک مصرف نکنند

بیماران برای عفونت ویروسی به هیچ وجه آنتی بیوتیک مصرف نکنند