مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 10:402023-11-04اقتصادي

سیر طارم محصولی درمانی با بازار مصرف خوب


در حالی طارم زنجان قطب تولید سیر در منطقه محسوب می شود که توجه به توسعه کشت این محصول بیش از گذشته به نظر می رسد.

- تنوع بالای آب و هوایی هندوستان ایران سبب شده است که این شهرستان از ظرفیت بالایی در کشت انواع محصولات برخوردار باشد، تا جایی که کشاورزان طارمی سالانه بیش از 500 هزار تن انواع محصولات را روانه بازار می کنند که در این بین سهم زیتون و سیر از همه محصولات بیشتر است.

متاسفانه طی سال های اخیر از ظرفیت های حوزه کشاورزی طارم آن طور که باید استفاده نشده است، تا جایی که بسیاری از محصولات این شهرستان برای هم وطنان یا ناشناخته است یا به نام دیگر شهرها روانه بازار می شود که از دلایل عمده ای که باعث ناشناخته ماندن محصولات طارم شده است، می توان به نبود برند، کمبود صنایع تبدیلی و نیز نبود بازارچه های محلی به ویژه در مسیرهای اصلی و توریستی این شهرستان اشاره کرد.

شاید طارم زنجان را در سطح کشور و دنیا به نام زیتون این منطقه می شناسند اما به جرأت می توان گفت سیر، دیگر محصول پربار این منطقه نیز می تواند با برنامه ریزی مدون و اصولی صادرات جای خود را در بازارهای جهانی تثبیت کند.

تحقیقات پزشکی نشان داده که سیر در بهبود عملکرد بدن مؤثر است و این محصول می تواند بسیاری از انواع باکتری ها، برخی از ویروس ها، عفونت های قارچی و حتی انگل های رود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیر طارم محصولی درمانی با بازار مصرف خوب

سیر طارم محصولی درمانی با بازار مصرف خوب